perjantai 24. lokakuuta 2014

Yess, I'm alive!

Okei, kun alotin kirjottaa blogia, vannoin että olisin erittäin aktiivinen sen kaa. Että en tekis niinkun monet muut bloggarit, pidä pitkää taukoa. Mutta näin vaan kävi. Kaks viikkoa siitä kun viimeks postailin. Ja kyllä, oon elossa. Mulla on vaan tää hektinen elämä täällä päässä. Samalla tavalla täälläkin on arki mitä suomessa. Mä oon nyt vaa sattunu menettää koko inspiksen mun blogia kohtaan ja koitan korjata asian mutten kuitenkaan pakota itteeni raapustelemaan tänne jos siltä ei tunnu. 

Mutta hmm. Mulle kuuluu tosi hyvää :) jokanen päivä on edellistä parempi ja joka päivä tapaan uusia ihmisiä ja tutustun syvemmin edellisiin. Luonnolliset alun hankaluudet on takana päin vaikka oonki ruennu kärsii täällä paniikkikohtauksista. Se johtuu täysin kaikesta stressistä koulun ja muiden juttujen takia. Oon ollu tosi stressaantunu ku meinaan olla perfektionisti tiettyjen asioitten kanssa. Enkä oo tottunu tähän kotitehtävien määrään. Täällä ei oikeestaa jää aikaa muulle kun koululle arkipäivinä. 

Voin muuten nyt samalla sanoa että mulla kesti ikuisuus kirjottaa nää edelliset lauseet. Suomi tökkii jo nyt tosi pahasti. Tai oikeestaan sanajärjestys on tosi vaikeeta muodostaa oikein. Ei heti oikeen tiiä missä järjestyksessä asiat pitäs sanoo vaan pitää miettiä hetki ennen ku tajuaa mitä pitää tehä. Ja sitte meinaa tulla semmosia ku "mun pitää tehä mun hiukset" mikä on enkuksi " I need to do my hair". Toinen juttu mikä mulla on on se että suomi ei oo enää se luonnollisin kieli. Aikasemmin menin tosi sekasi ku kirjotin vaikka viestiä suomeksi mutta samalla puhuin jollekki täällä nii saatoin alkaa puhumaan suomee ja sitte aivot heittää kirjaimellisesti kuperkeikkaa(siltä se tuntu) ja tajuaa että VÄÄRÄ KIELI. Nyt roolit on vaihtunu ja hirveen useesti rupeen vahingossa kirjottaa englantia ja käytän paljon fingelskaa suomalaisille puhuessa ku se tuntuu helpommalta. Ja sitä ei enää ajattele että puhuu englantia ku se on niin luonnollisen tuntusta. Mutta välillä saatan huutaa täällä suomeks että OHO tai jos joku kysyy että mikä on hello suomeksi nii saatan sanoo "moi tai terve" ja sitte ne toistaa "moitaiterve"...  Vaikee selittää tätä miten tää toimii nii tän paremmin en sitä osaa kuvailla :)

Mutta joo nyt on taas tulossa tapahtumarikas viikonloppu. Tää päivä on vapaa koulusta :) kirjottelen pian parista jutusta mitä oon täällä tehny viime aikoina. Edellisistä postauksista eroten(?), en osaa luvata että tulee postausta joka toinen tai kolmas päivä. mutta koitan parantaa :)

xoxo, Eevi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti