sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Syracuse, NY

Heipä hei :)


Voisin tässä vaiheessa kertoa enemmän mun kaupungista Syracusesta.

Eli mulle Syracuse on iso kaupunki. Lähtee 11 000 henkilön Sotkamosta 850 000 Syracuseen on iiiiso muutos. Ei sillä, sitähän mää oon aina halunnut :) Syracuse on tunnettu sen yliopistosta ja pienellä googlettelulla sain selville että nimenomaan sen journalismista ja urheilumenestyksestä. Itsekin oon kävelly sen yliopistorakennuksen ohi ennen yliopiston jalkapallopeliä. Yliopiston värit on oranssi ja sininen, ihan niinku munkin koulun.
Yliopiston maskotti. Otto Orange. Kunnon juustonaksu XD


















 Syracusessa on myös valtava ostoskeskus Destiny USA

Alla olevassa kuvassa on ympyröity mun lähiön, Liverpoolin suurinpiirteinen sijainti. Jos joku tarkkasilmänen jaksaa kattoo, nii ton renkaan alapuolella oleva iso valkonen rakennus on äsken mainittu mall. Meinaa olla liian lyhyt matka shoppailee... Mutta nimi Liverpool on nyt melko ilmeisestikin lainattu Englannin Liverpoolista, iteasiassa Syracuseki on lainattu italiasta. Toi mun ympyröinti ei siis kata koko aluetta :D Liverpoolissa asuu 2500 ihmistä. Matkaa Syracusen keskustaan on autolla 10-15 min.
Mun koulussa, joka on LHS (Liverpool High School) onki aikasemmin luultua 2000 oppilasta 3000n sijaan. No tuhat sinne tai tänne! haha. Se on siltki 1650 oppilasta enemmän ku mun nykysessä koulussa eli... Maskottina on Warrior eli soturi ja värit on samat ku yliopistolla eli oranssi ja sininen. Kattelin googlesta kuvia vaikka äiti sano että se näyttää vanhalta toimistorakennukselta ja juu niinhän se vähä meinaa olla :D Oon myös yrittäny ettiä kursseja ja harrastuksia mutta en löydä niitä koulun sivuilta en sitten millään. NE ON NII SEKAVAT. Mutta wikipedian ihmeellinen maailma kerto mulle juuri äsken harrastusmahdollisuudet ja keväälle aattelin ottaa softballin, se ei oo ihan uuden lajin alottamista mun pesistaustan takia. Sitten ku kattelin muita lajeja nii omista terveydellisistä syistä en vois ottaa jotakin maastojuoksua esim vaikka se vähän houkuttelis. hmm...

Anteeksi laatu.. Ideana tässä oli että en malta oottaa että ite pääsee istumaan tuolla ja kannustaa!
xoxo, Eevi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti