sunnuntai 8. joulukuuta 2013

Waiting

11 päivää. huhhuijaa! Nyt rupee jo koko vuorisen perheellä olemaan pieni paniikki koska pitää miettiä kaikki mahollinen minkä avulla me aiotaan elää englannissa. Okei no, iskä nyt pakkaa päivää ennen lähtöä nii se ei stressaa :D 

Ite oon kahtonu just ne vaatteet mitkä haluan mukkaan, ja punnihinki eilen laukun. Laukku paino 13 kiloa, ilman kenkiä ja meikkipusseja siis. Eli mulla on varaa laittaa lisää tavaraa sinne :) jee onneksi. Otan matkaulaukun lisäksi mukkaan reenikassin, joka tulee lentokoneen sisään. Matkalaukku saa painaa 20kg ja reenikassi 8kg nii mulla on siis varaa pakata 28 kiloo mun elämää laukkuun. Teen pakkauksista sitte laajemman postauksen kuhan oon saanu kaiken päätettyä :)

Tää on siis mun laukku mihin koitan tunkea kaiken mahollisen.

Laukku näyttää alustavasti tältä.

Mulla on jo valmiina vaatteet mitä laitan päälle ku lähetään :)

Reenikassi

Joo tosiaan, laitoin mun haluamat korut meikkipussiin ja ne paino 630g... 



Äiti kävi työmatkalla Englannissa viime viikolla ja kävi samalla viemässä laukullisen suomalaista jouluruokaa meijjän englantikotiin. Puhkuen intoa se tuli takas ja sano että me päästään kyllä uskomattomaan seikkailuun. Se into sai meihin lisää potkua. Mää oon jo niin levoton. En nuku hyvin, nään unia englanniksi. Monestihan esim vaihto-oppilaat rupee näkemään unia englanniksi kun ne on ollu maassa monta kuukautta. Ite en oo astunu vielä jalallakaan muuttomaahan ja nään jo? Veikkaan että koska oon pitäny yhteyttä englantiin jo pari kuukautta, sillä on vaikutusta muhun. Huomaan esim että kun vastaan suomalaiselle viestiin, niin meinaan joskus kirjottaa englanniksi. Kieli on tarttunu muhun jo niin paljon. Vähä sillee pelottavaa.

Sitten vähä vaihtariasiaa. Hakemus on melkein tehty. Kaiken sotki rokoteasiat, koska menin lääkäriin niin myöhään(en saanu aikaa aikasemmin). Kaikki rokotteet pitää saaha alulleen ennen ku hakupaketti lähtee eteenpäin. Kävin rokottamassa itteeni kaks viikkoo sitte poliorokotteella, mutta tarviin myös Hepatiitti B:n ja Mengingokokkirokotteet. Sain torstaina ekan hepatiitin, mutta koska suomessa ketään ei rokoteta tota jälkimmäistä vastaan, ja satun asumaan täällä jumalan selän takana, nii tuota rokotetta ei ollu lähelläkään. Niimpä mun pittää vielä anoa vähän lisäaikaa mun hakemukselle, koska en oo saanu yhtä V**** rokotetta. argsjgkhtr. Jos ikinä lähette vaihtoon nii hoitakaa rokotteet tosi hyvissä ajoin, koska ne nyt sotkee kaiken ja hakupaketti viivästyy. Ihan ku mulla ei ois muuten tekemistä....
Muutenki mun mielestä tää täyttäminen on tehty vaikeimmalla mahollisella tavalla. Osa pitää kirjottaa suoraan koneella, osa puoliksi koneelle, osa kokonaan käsin jollon ne pitää skannata koneelle, tehä PDF-tiedostot, yhistää ne yheksi tiedostoksi, liittää hakemukseen ja ei saa olla liian suuria tiedostoja, muuten sitä ei hyväksytä. Joihinki lappuihin tarvitaan koulun leima, joihinki lääkärin allekirjotus, joihinki opettajan kommentteja, joihinki huoltajan allekirjotus. SITTE mun piti hankkia kaikki todistukset viimesen kolmen vuoden ajalta, ja täyttää erilliseen lomakkeeseen amerikkalaisin arvosanoin eli A, B, C yms. Mun pitää myös liittää hakemukseen kuvia, mutta tässäki on jekku.. Koska meillä on järkkäri, kuvan koko on aika suuri, nii mun pitää muokata niistä huonolaatusempia että hakemus hyväksyy ne. Siis jumalauta mää annan tästä semmosta palautetta, että oksat pois. Ja kaiken lisäksi se nainen joka palvelee meitä on nii epäkohtelias ja tympääntyny nii ei oo kovin mieluista lähtä vaihtoon tän hakuprosessin kannalta. 

Enivei, tän purkauksen jälkeen. Hyvää joulun odotusta kaikille :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti