tiistai 7. tammikuuta 2014

The new girl

Uusi koulu, uusi ympäristö, uusi tyttö. Oon kaikille nyt se uus tyttö. Eilenki ku kävelin luokkaan ja jotku potki jalkapalloo ja se oli tosi lähellä osua mua naamaan, nii ne vaa huus että:"Sorry new girl!" Olin vaa joo eipä mittää.. Onneks juorut liikkuu ihmiseltä toiselle nii suuri osa tietää mun nimen :) eli mua sanotaan Eveksi eli niinku iiv lausutaan :D en jostain syystä tykkää ku sanotaan iivi tai eivi. Siks oon iiv :)

Ermm maanantaina pääsin naapurin kyydillä kouluun eli se opettaa mullekki mediaa mikä on iha kiva :) Mentii ensimmäisenä kiertelemään ja sitte mut vietiin counsilingiin missä mun piti oottaa oppilaskunnan puheenjohtajaa joka vei mut Mr. Harrisonin luokse. Hän siis vastaa Sixth Formista eli vähä niinku lukiosta :D Siellä sain kaikkee ohjeita ja muuta informatiota aikatauluista yms. Siitä lähettii hakemaan semmosta mikä se on suomeks siiis semmonen ei avain vaa läpyskäjutska jota laitetaan semmoseen elektroniseen lukijaan ja sitte koulun portti avautuu. Vaan sixth formilaisilla on semmonen, eli saan lähtä koulusta pois millon haluan. Muutenki meillä on vapaampaa mitä muilla, selitän sitte kohta. Kuha oltiin tehty tuo, mua lähettiin viemään ekalle tunnille joka on musiikkia. Ensimmäinen ajatus teillä on varmaa että jee ei tarvii puhua ja päntätä mutta e ei.. Se oli iha hirveetä. Käytiin läpi Beethovenin sinfoniaa. Ykstoista vuotta viulua soittaneena ja neljä vuotta musiikin teoriaa käyneenä voin sanoo että suurin syy kaiken tuon lopettamiseen oli ku en jaksanu pikkutarkkaa työskentelyä. Nyt käytännössä jouduin iha samaan jamaan PLUS kaikki on englanniksi. Aattelin katella tuota ainetta tän viikon ja jos mahollista, vaihan tilalle toisen.

Noh, sen jälkeen oli englantia ja me käytiin läpi jottai runoa. Mutta se ei ollu oikeesti tylsää niinku aattelis. Mulla ei varmaa oo ikinä menny tunti nii noppeesti mitä toi meni ja mää tykkäsin iha tosi paljon. Siis ku englannin koulunkäynti ei oo kirjoihin uppoomista. Meillä ei oo yhessäkää aineessa oppi- tai tekstikirjaa. Suurin osa opetuksesta on joko ryhmässä keskustelemista, tai koko luokan kesken. Mutta kerron eroavaisuuksista sitte isommassa kaavassa jossaki postauksessa iha pian :)

Olin breakin ja lounaan Kamilan ja kaikkien kaa ja tapasin hirveesti uusia ihmisiä. Kaikki on nii uskomattoman ihania ja jokanen moikkaa ja halaa ja voi että. Nää ihmiset levittää rakkautta tuntemattomalle suomalaisellekki. Myös pojat, mikä on outoo suomessa. Tapasin nii monta ihmistä ja kuulin nii monta nimee että en pysty millään yhistämään kaikkia kasvoja ja nimiä keskenään. Kaikki taas tietää mun nimen :D 

Tänään tiistaina en ollu ku breakin alempikoululaisten kanssa. Mulla oli kolmas tunti hyppy ja sen jälkeen tunnin lounas nii mulla oli yhteensä kaks tuntia vapaa aikaa. Käytin sen sixth formereitten omassa tilassa jossa on sohvia ja kajarit. Musiikki soi siellä aina tosi kovvaa. En oikee uskaltanu ekana päivänä mennä sinne mutta sitte tänään pysty tekemään nii ku tunsin ihmisiä tunneilta, ja ne pyyski mua istumaan muitten joukkuun. Puol tuntia olin vaa hiljaa ja en oikee halunnu tunkee itteeni toisten ryhmien keskelle. No, sitte puolen tunnin kuluttua yhä useempi tuli esittelee ittesä, osa jäi juttelemaan, osa ei. Ku olin puol tuntia jutellu kahen pojan kanssa, mun ympärille oli kerääntyny kymmenen ihmistä ja kaikki opetteli kui kiroillaan suomeksi. Huomaan että oon löytäny "yhteisen huumorin" näitten ihmisten kaa. Aluks saatto olla nii että murjasin jonku vitsin ja toinen istu iha pokkana mun naaman eessä. Nää ei käytä oikee sarkasmia mitä esim mää (sori emmi). Mutta tännää kaikki repes moneen otteeseen mun heitoille nii nyt ei oo ennää siitäkään huolta. 

Oon siis sixth formilla ja mun ei tarvii käyttää koulupukua, mulla on hyppyjä, saan lähtä koulusta pois, meillä on oma oleskelutila. Muutenki vanhempana on hyvä puoli ettei kukaan koulupukunen hypi silmille hihhi :D 

Tässä on mun aikataulu:
09:00 Period 1
10:00 Period 2
11:00 Break
11:20 Period 3
12:20 Lunch (ihanan pitkä lounas!!)
13:30 Period 4
14:30 Period 5

Aineina mulla on.
*English Literature
*Media
*Music
*Psychology
Mulla on kaks lukujärjestystä, jotka on aina vuorotellen viikottain. Mulla on ens viikon lukkarissa maanantaina vaa yks tunti musiikkia 09:00 HELL YEAH!

Voisin kirjottaa iha hirveesti mitä täällä tapahtuu ja miten hyvin asiat on :) Kieli sujuu paremmin ku hyvin, mulle on sanottu ettei kuule että olisin kotosin jostain muualta. Mua on korjattu vaan kerran ku sannoin avicii niinku avisii ku se pittää sannoo avitsii :D Voi ettäh. Mitenköhän mää maltan lähtä täältä pois??

Tää kappale kuvaa täysin miltä musta tuntuu nyt :)


xoxo, Eevi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti